pondělí 9. srpna 2021

Rajčata na holení

 Odlisťování rajčat je častou technikou pěstitelů, má sloužit jako prevence proti plísňovým onemocněním. Listy jsou však pro rostlinu továrnou živin pro dozrávající plody, ty bez nich nejsou tak sladké a chutné.


 Já mám rajčata na suchém balkoně a proto se plísní příliš nemusím obávat, i když letos prší poměrně často a nějaká ta kapka pochopitelně dopadne i na moje rajčata. Letos rajčata dozrávají pomalu a jak přišel srpen, začala jsem ve vzduchu cítit podzim. A chladný podzim. A tak, jak jsem viděla článek o pěstiteli melounů, a jeho rajčatech, řekla jsem si, že provedu pokus a rajčata jsem poměrně drsně odlistila, aby se rostliny soustředily na plody a ne na listy. Sice nevím, co do nich budou soustředit, když listy nemají, každopádně už červenají. Takže možná budu mít brzy misku hnusných rajčat, ale lepší než rajčata zelená. Tedy pokud přijde opravdu ten chladný podzim, to je zatím ve hvězdách.

No a abych alespoň trochu vrátila rostlinám, co jsem jim vzala, z těch lepších listů (řekněme si upřímně, spousta z nich už nebyla v nejlepší kondici) jsem udělala alespoň jíchu. Odlistění bylo dobré k tomu, že je vidět, kolik rajčátek se letos urodilo a také se odhalily všechny ty zapomenuté zálistky, co vybujely během dovolené. Vidím také, co provedly letošní bouřky s oporami a už plánuji pevnější systém na příští rok. A v neposlední řadě, konečně se na balkon zase vejdeme i my, nejen rajčata.


Žádné komentáře:

Okomentovat