sobota 21. srpna 2021

Pokusy s listopadkami

Letošní listopadky
 Do listopadu sice daleko, ale proč si neudělat radost, chryzantémy jsou krásné a vydrží kvést opravdu dlouho, nemusíme si je spojovat pouze s dušičkami.

 Já jsem se neudržela a pořídila si tyto. V loňském roce nám jich několik ozdobilo podzimní truhlíky a když se ozvala zima, přesadila jsem je do záhonu a když odkvetly, přikryla chvojím. Mrazy přečkaly v pořádku, na jaře jsem se těšila, jak je rozmnožím řízky, prý to jde snadno. Jenže přišel slimák a z pěti košatých rostlin mám tento poslední smutný stonek.

 Letos se tedy chystám provést několik pokusů.

Zaprvé vyzkoušíme, jak dlouho taková listopadka opravdu kvete a jestli rostliny koupené v srpnu při občasném přihnojení a přesazení do většího vydrží kvést také až do zimy. Na záhonech  sousedů také již kvetou, tedy nejsou nějak rychlené. Navíc čím dříve rostliny koupíme, tím je větší šance, že jim vypěstujeme obstojný kořenový systém, který jim pomůže přezimovat.

"Loňské listopadky"
Zadruhé je opět přezimuji na záhoně a na jaře nelze jinak, než že je opět přestěhuji do květníků aby se rozrostly a nabraly sílu, než se vrhnou mezi slimáky. Při extra dobrých podmínkách třeba zkusím i to řízkování. A bude-li nápor příliš velký, na vnější straně balkonu je ještě místo, že. Listopadky rády slunné stanoviště...

Žádné komentáře:

Okomentovat