úterý 11. července 2023

Agro mi zabilo úrodu?

Účinky herbicidu na rajčeti
Letos jsem zainvestovala s vidinou lepší úrody do nového záhonu, kam jsem umístila cca 120 litrů kompostu značky Agro. Rajčata chvíli pěkně rostla, když přesáhla sklo, začala se trochu kroutit, s tím mám zkušenosti z předchozích let, dělá to vedro, po čase listy dorostou.

...no, nedorostly. Vše vypadá na kontaminaci aminopyralidem/clopyralidem. Je to herbicid používaný na travnaté porosty, aby v nich nerostly jiné byliny. Stříkaná tráva se potom dostane do kompostu, či sena a poté do např. koňského hnoje. Do zahrady se vám tak může dostat z různých zdrojů. Moje rajčata se začala kroutit po delší době, tipuji, že byl kontaminovaný pytel, který jsem nasypala na dno. Nejvíce jsou zasažená ta, která rostou nejrychleji - nejrychleji prorostla do hloubky.  Bylinky na povrchu jsou v pořádku, paprika teprve začíná.

 Co budeme dělat králi Jelimáne, co budeme dělat? A hlavně, jak to všechno svinstvo s balkonu odnesem a kam ho dáme? Aby se pyralid rozložil, potřebuje alespoň rok ležet v kontaktu s půdou. Do té doby na něm můžeš pěstovat akorát tak kukuřici (je to tráva, jí to nevadí). To mi za ty pitomý tři stovky tedy nestálo.

Do Agra jsem zkusila napsat, třeba se nám podaří původ vypátrat, aby se to neopakovalo.

Všechno zlý je pro něco dobrý, aspoň to není stolbur (nemoc), to bych to ještě musela jít všechno hned vykácet...

Plody jsou v pořádku, stolbur to není

2 komentáře:

  1. No, zdá se, že to někdo pohnojil...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A bohužel se zdá, že je to celkem časté a Agru je to asi jedno, zatím žádná odezva.

      Vymazat