neděle 2. ledna 2022

Vánoce odcházejí

 Stromeček trousí jehličí, jmelí visí zplihle a možná i vám se doma urodila sbírka napůl vyhořelých, olámaných svíček, které už parádu nedělají. Musím si stěžovat na letošní svíčky z adventního věnce, které nebyly levné a přesto měly špatný knot, který nedokázal rozehřát vosk do celé šíře svíčky, od poloviny přestala jejich barva být bílá, ale přešla v podivně zahnědlou a navíc se téměř u všech nakonec utopil knot.


Sešla se mi tu celá mísa voskových zbytků. Že se dá vosk rozehřát a znovu použít, to tuší asi každé malé dítě, já vám ukážu, jak vyrobit znovu svíčky, aniž byste museli do obchodu pro jakékoliv další příslušenství, jako jsou knoty apod.

 

 

Voskové zbytky rozpustím na vodní lázni ve skleněné míse, protože nemá žádné záhyby a bude se nejsnáze čistit. Z rozpuštěného vosku vylovím zbytky knotů a další nečistoty, jako jsou folie na povrchu volně stojících svic. Pokud máme, můžeme do vosku přidat několik kapek oleje do aromalampy. Já jsem nakonec našla zbytek červené svíce, proto je můj vosk růžový.

Poté si připravím skleněné svícny, které člověku obyčejně doma přebývají od předchozích svíček a které jsou vyrobené tak, aby vydržely teplo plamene. Z vyhořelých čajových svíček mám uschované držáky knotu, do kterých prostrčím knot nový - silnější jutový motouzek, na jehož konci udělám uzel. Nahoře knot přidržím špejlí, nebo kusem lepenky, aby směřoval svisle vzhůru, a do skleniček naliji naběračkou rozehřátý vosk. 


Po jeho ztuhnutí knoty zakrátíme na běžnou délku a je hotovo. Množství na prvním obrázku mi vystačilo na 5 skleněných svícnů a dvě svíčky čajové.

 

 

 

 

 


Podobnou recyklaci můžete provádět nejen po Vánocích, ale také po oslavách dušiček, nejde ani tolik o ušetřenou dvacetikorunu, ale o tu hmotu, která se vyrobila, převezla přes půl světa, sloužila několik málo hodin a poté hned míří na skládku, přestože by snadno znovu posloužila.


Žádné komentáře:

Okomentovat