čtvrtek 13. ledna 2022

Lednová výšivka pro začátečníky

červenka
 Vánoce skončily, na jarní kvítí je ještě čas, čím tak vyzdobit domácnost? Mám pro vás tip na povedenou výšivku z předjaří od Jimi textilu. Ke koupi je běhoun, ubrus, nebo polštářky.

Já jsem dlouho přemýšlela, co za ptáčky by mohlo na obrázku být,  nakonec jsem přišla na to, že pomocí několika málo stehů (červené a šedé) z nich vytvořím červenky. Původní výšivka je pěkná, ale ruční prací se oživí.

Pokud chcete s vyšíváním začít, je to jednoduchý a krátký projekt, který vás potěší. Pro výrobu polštářků pořiďte krátký běhoun, nebudete se muset otravovat se zadní stranou (ale budete si je potom muset sešít).

původní verze

Abyste dosáhli vzhledu peří (či srsti) používá se tzv. dlouhý a krátký steh, který je ostatně i v této strojové výšivce. Já jsem vyšívala obyčejnou nití, abych se tloušťkou přiblížila k dříve použitému materiálu. Konturu těla jsem nakonec zvýraznila řetízkovým stehem. Zjistíte-li, že vás to baví, můžete zkusit přidat opeřence vlastního, báječnou inspiraci najdete zde.

1 komentář:

  1. To není nic pro mne, na to nemám trpělovost.
    Z ptáčků mám nejraději sýkorky.
    Např. sýkorku parukářku nebo uhelníčka.

    OdpovědětVymazat