pátek 31. prosince 2021

Zimní výzdoba a silvestrovská tabule

 Zatímco Vánoce u nás proběhly v přírodním a červeno-zeleno-bílém duchu, pomalu přesedláváme na zimní výzdobu, kdy přijdou na řadu chladnější a třpytivé odstíny. Stromeček si sice ponecháme až do tří králů, adventní věnce jsou však pasé jako klobouky a je třeba je nahradit novými. 

Věnce jsou u nás doma oblíbenou výzdobou, neboť ty visící na zdi nezabírají místo a také jsou v bezpečí před nenechavou dětskou rukou. Na zimu jsem vyrobila tyto dva.

První jsem umotala na jaře z přebytků psího vína, v létě jsem potom dostala otep lnu, kterou jsem neuměle připevnila obyčejnou nití. Na zimu věnec dozdobím jakousi stříbrnou kapradinou, kterou jsem rozdělila na jednotlivé větvičky. Druhý věnec je vyrobený ze staré košile z efektního, ale nepříjemného materiálu. Myslím, že na první pohled víte, jak ho vyrobit, poradím jen, že budete potřebovat 3 pruhy látky o rozměrech cca 10x100cm a výplň. Nakonec jsem přidala opět několik květin a ozdob z plastu.

Ve třpytivém duchu se ponese i dnešní slavnostní tabule. Děti milují běhoun s otáčivými flitry, který na jejich dloubání reaguje občasným pelicháním. Svícen jsem pro jistotu osadila jen třemi svíčkami a zbylé držáky využila jako vázu, podtác zdobí hvězdičky z mandarinkové kůry. 

Pokud vlastníte taky podobné "nádobí" z barevného kovu, a lámete si hlavu, jak ho nejlépe vyčistit, použijte ocet. Ať už na mosaz, tak na barvenou nerezovou ocel.  Zbytek octa poté odstraňuji (je agresívní a když na povrchu zůstane, pomůže další oxidaci) lihem, nebo třeba okenou. Přesto se na těchto površích tvoří časem skvrny, které již jdou odstranit velmi špatně, proto je běžné, že mosazné povrchy jsou lakované. Pokud se jedná o podobné vybavení, jako mám já, které nepřichází do přímého styku s jídlem, můžete jej také bez obav ošetřit bezbarvým lakem (ve spreji). Poté je snadno očistíte navlhčeným hadříkem.

Menu je u nás na Silvestra již zaběhnuté, nejdříve se podává čerstvá zelenina s tvarohovým dipem, ovoce čerstvé a sušené a cukroví, pokud je zájem, tak chlebíčky.  Když jdou děti spát, vaříme švýcarské sýrové fondue, které se nezdá, ale je dosti opilé. Jako zákusek následuje britský pudink a pokud do půlnoci vydržíme živí a střízliví, bude i přípitek.

Během večera hrajeme deskovky, pro starší ročníky jsem potom obstarala šifrovačku, recenzi můžu napsat po Novém roce. Pokud nevíte, o co se jedná, zkuste zdarma tuto, třeba vás to chytí za srdce.

Žádné komentáře:

Okomentovat