úterý 25. ledna 2022

Co vyzkoušet ze současné výšivky

Tohle je můj seznam technik, které mi přijdou zábavné a stály by za to vyzkoušet. Vyšíváte? Odpoutejte se také od křížkového stehu a předkreslených osnov a vypusťte svoji kreativitu.

A co že to právě teď frčí?

Organické vzory, květiny a ptáci jsou stálicí, ale už jste zkusili mechy, houby nebo korály, medúzu? Výšivka s vetkanými přírodninami, výšivka na listech. Krajinky, mapy a pohled na pole z letadla.

Výšivka, která vypadá jako olejomalba, črty perem, nebo fotografie a taky smíšené techniky, kdy stehy doplníte malbou či koláží. Portréty všeho druhu.

Výšivka plastická, s korálky, vystupující a překypující přes rám i naopak, výšivka nedokončená, či porušená, ze které trčí nitě.

Výšivka jednobarevná s barvou nitě shodnou jako podklad. (Brousím si zuby na bílou na bílé a vy si ťukáte na čelo, že něco takového vyšívala na ubrus už vaše prabába...)

Výšivka na průhledném tylu, sice ji známe z šatů, tentokráte ji ale nechte napnutou na rámu. Dobře vyrovnaný tyl pak téměř zmizí a obrázky jako by se vznášely ve vzduchoprázdnu, nebo byly namalované na skle.


Článek bych mohla doplnit úžasnými obrázky z internetu, jenže autorská práva, znáte to. Tak přidávám jednu svou starší práci s lesním zákoutím. (pro zvětšení klikni)


 Vlevo moje práce, vpravo přidány záběry skutečné přírody pro porovnání. Myslím, že jsem se barevně celkem trefila a to jsem pracovala s tím, co bylo zrovna po ruce...

Turecký uzel (Z wiki dle Arie M. den Toom)
Lišejníky jsou tvořeny francouzskými uzlíky, bělomech jsem vytvořila tak, že jsem do spirály šila stehem, který po prostřižení vytvoří tzv. turecké uzly z ručně tkaných koberců. Jehličí jsou prosté stehy dvěma bavlnkami, kapradina práce s drátkem. Borůvku zvládnete podle návodu zde, já neměla korálek, tak jsem prostě obšila kousek výplně do polštáře a navrch opět francouzský uzlík. Pod kapradinou se krčí listy kopytníku evropského, saténový a řetízkový steh. Vyřádila jsem se. 

Taky to zkuste, při nejhorším vyplýtváte trochu nitě. Že s moderním vzorem může přijít i člověk "služebně starší" potvrzuje třeba paní Cepáková, která se pro změnu věnuje paličkované krajce.

1 komentář:

  1. Křížovkáři se jen tak lehce od křížkového stahu neodpoutají.

    OdpovědětVymazat