pátek 7. ledna 2022

Taxidermie a jiné excesy

 Ne, vycpávat zvířata tu dneska nebudeme, nebojte, i když dvě fretky s korálkovýma očima bych tu měla...

Tu člověk nasuší kytičku býlí, tam si schová sojčí pírko, nebo nějaký ten žalud. V peněžence nosíme kapří šupinu. Z dob lovců mamutů v nás zbylo trochu té touhy mít korále z tygřích zubů.

Já jsem při procházce v lese našla pěknou liščí lebku. Jsem si celkem jistá, že tam ležela dost dlouho na to, aby na ní už nebyl  žádný případný liščí bacil. I tak prošla kdejakým domácím čističem a pro jistotu byla ještě asi rok uložená v chládku.


Pokud  byste chtěli pracovat s kostěnými přírodninami, obyčejně se používá k jejich vybělení peroxid 30%, který koupíte pouze na OP. Ten by asi taky zabil kde co. Já jsem netrvala na dokonalém vybělení, použila jsem tablety pro čištění zubní náhrady, kromě protéz a kostí je můžete použít také na lékařský silikon, který údajně nežloutne, ale všichni víme, jak to chodí...

Z lebky patrně budou korále pro starou čarodějnici, budu ale na výrobu potřebovat ještě nějaký materiál, k jehož objednání mi chybí další zboží, které chci v daném obchodě nakoupit. Zatím jsem se dopracovala ke kleci ze starých potrhaných řetízků, které jsem za roky také nasbírala po cestách. Nějaký ten stříbrný penízek, dva pěkné zahnuté zuby, co už lišce vypadly, kamínek s dírkou...

Dále jedny šaty z černého sametu s kolovou sukní. Jen špičatý klobouk mi chybí...a drdůlek, ke kterému bych ho připevnila. A teplý plášť.

Moc se mi líbily podivná zvířata připomínající maškary z celé Evropy, které nafotil Charles Freger a na které nedávno upozornila Karolina Żebrowska. I v Čechách máme krásné a původní masopustní postavy, ne z kožešin, jen ze slámy, barevných látek a krepáku, ale ani tak je v supermarketu nekoupíte. Jsou tak nějak opravdovější. Jestlipak u vás průvod ještě chodí?

Sice ne na karneval, ale tak "až jednou", pomalu sbírám svůj kostým. A co vy, už máte? Ať už do průvodu, na cony, či na vystoupení...


Žádné komentáře:

Okomentovat