neděle 3. dubna 2022

Jak se dojí bokashi

 Jak si vyrobit další druh vlastního hnojiva na japonský způsob si můžete přečíst v minulém článku. Dneska se podíváme na výsledný produkt.

Pokus se zadařil a zbytky úspěšně zfermentovaly, plíseň se nekoná, hurá. Podařilo se mi stočit i několik deci bokashi "čaje", který se pro hnojení ředí 1:100 (asi proto, že bude dosti kyselý). Nejlepší způsob, jak tekutinu dostat ven, je střídavě stlačovat  a povolovat sáček ventilem, doslova jako když dojíte. Výsledek voní asi jako kysané zelí.

Bokashi jsem nevyrobila mnoho, do sáčku jsem přidávala zeleninu jen dvakrát, když jsem měla zbytků hodně, nechtělo se mi to dělat s každou hrstí. Ale funguje to, takže třeba se to časem rozroste.  Zeleninové zbytky jsem po uležení přidala do truhlíků.

POZOR! Bokashi čaj fermentuje, takže i těch několik cm tekutiny, co mám v láhvi, při otevření po několika měsících vystřelilo zátku až ke stropu a bytem se rozšířil puch silného kalibru. Skladujte pootevřené, nebo spotřebovávejte průběžně.

2 komentáře: