pondělí 23. května 2022

Invaze rajčat

 Přišel čas vysadit rajčata do nádob. Já si míchám "svůj" substrát, k čemuž je potřeba větší nádoba, máte-li možnost, výborně poslouží kolečko.

Použila jsem substrát loňský, ve kterém byly květiny, ne rajčata, přidala jsem několik hrstí vápnitého dolomitu, několik hrstí granulovaného hnoje a pytlík bokashi.

Např. slepičince můžu mít i z vlastních zdrojů, ale většinou jsou to velké pláty, ty je třeba nejlépe uložit na podzim do vlhkého substrátu a až změknou, pěkně promíchat a nechat rozležet, k tomu jsem se ale letos nějak nedostala, tedy jedeme z kupovaných zdrojů.

Když nemáte bokashi, můžete experimentovat třeba s nasekanými kuchyňskými zbytky...

Zátiší s hnojem

Rajčata zasazujeme co nejhlouběji, můžeme odstranit děložní lístky a zasadit až po první lístky pravé, rostliny totiž umí zakořenit z celého stonku a čím větší kořenový systém, tím lépe to roste.

Můj substrát nevystačil až po okraj, ale myslím, že rajčata přivítají i pozdější přisypání. Tady jsou moji krasavci. Jelikož pěstuju dobré vztahy se sousedy, vyfasovala jsem jedno rajče tyčkové slušné velikosti, potom tu mám ze semínka rajčete ze supermarketu, které mi chutnalo - zjevně bylo F1 a vykřížily se mi rodičovské odrůdy (jedna má zespodu červené listy) tak je zkusím obě, potom tu mám tzv. paprikotvará, která už budu mít třetím rokem, nově zkouším cherry žlutá a nakonec zakrslá divoká minirajčata jsem měla i loni, a letos se mi nevešla do záběru, ale budou.


Dvě odrůdy z jednoho rajčete.
A teď už se na balkoně zase nedá skoro hnout - konečně.


3 komentáře:

  1. Já konzumuji rajčata všech druhů, tvarů i barev ve velkém.
    Na všechny způsoby.
    Tak ať ta tvoje vzkvétají a hojně plodí.

    OdpovědětVymazat
  2. Ne nadarmo se jim říká rajská jablíčka, ale vlastní spotřebu svým pěstěním tedy zdaleka nepokrývám...

    OdpovědětVymazat