úterý 12. dubna 2022

Dubnová výsadba


 Vzpomněla jsem si, že jsem manžela na podzim donutila vyrobit dlouhý parapet do jídelny, a mohu tedy zasít ještě další semena, aby měla dostatek světla. Dubnové setí je ve znamení "saláty a zelenina". Jako každý rok jsem vysela roketu, která na chlebu vždy potěší, ředkvičky, které v truhlíku jdou se střídavými úspěchy, polníček, který většinou moc nejde a nováčky jsou  jahodový špenát a mangold. Ten poputuje na záhon, jestli se podaří, a proto jsem dala ještě klíčit afrikány (slimáci je raději než salát). Pro velký úspěch jsem přidala perillu, ta nesmí v naší bylinkové zahrádce chybět. Mám tu ještě nějaká semena, kterým by se dařilo z jara na záhoně, i pařník je ve sklepě, ale letos jsem to mezi nemocemi a vichřicemi vzdala. Možná ještě v květnu přidám nějakou tu květenu, ale jinak to letos bude spíše v divokém stylu, žádný propracovaný plán sklizně.

A málem bych zapomněla, vyklíčil mi batát na příhodném špičatém konci, tak jsem ho taky zasadila, když zakoření, budu mít batátové listy - ozdobu všech městských truhlíků. Zdá se, že tyto budou tmavě fialové, to bych asi měla zasít ještě ty žluté petunie, co?

4 komentáře:

  1. Ředkvičky červené nebo bílé? Ne chlebu s máslem mám nejraději šnytlík čili pažitku pobřežní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Připomnělo mi to větu z jednoho památného projevu, myslím, že to byl Biľak: Někteří soudruzi jsou jako ředkvičky ,nahoře červený, ale vevnitř bilí😊

      Vymazat
    2. Za to lampasáci jsou jako meloun, pod zelenou slupkou rudá duše.

      Vymazat
  2. Ředkvičky mám červené, ale je to dobrý nápad, můžu příští rok zkusit i ty bílé, nebo, jestli jsou taky tak rychlé, stihnu je i letos. Na šnytlík se musím vypravit s lopatkou, roste všude kolem, jen v naší zahrádce chybí a to je ostuda.

    OdpovědětVymazat