neděle 24. dubna 2022

Záchrana na poslední chvíli

 Jestli vás zajímá, jak přezimovaly listopadky koupené loni v srpnu v hobby marketu, tak vězte, že přežily. Měla jsem trochu pochybnosti, když snad ještě v únoru kvetly a potom celé zaschly, ale začátkem dubna se objevily první nové zelené náznaky.

Leč tak jako loni, vrhl se na ně slimák. Minulý rok byla likvidace tak silná, že nevyrostl jediný lísteček a rostliny nakonec uhynuly. Když jsem uviděla, že rostlinám hrozí ještě mnohem větší nepřítel, bylo jasno.

Takhle se u nás parkuje a rostliny, které piplám i přes rok...

Rostliny jsem přesadila ze záhonu, kde je stejně stín, do slunného truhlíku, a doufám, že se přes léto opět potěšíme záplavou květů. Ostatně, bylo po dešti a na listopadkách už zase hodovali tři malí, ale hladoví slizcí šmejdi. Byl nejvyšší čas. Spolu s nimi jsem vzala i kokardu, kterou jsem vypěstovala od semínka, snad letos poprvé pokvete.

Listopadky už se klubou


2 komentáře:

  1. Nejhorší slimáci jsou ti rezaví. Prý se mají posolit.

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám po ruce dekl od kanálu, tak putují tam. Jinak fungují dobře taky takové modré granule a kdo je eko, pořídí si parazitické hlístice...

    OdpovědětVymazat