středa 1. června 2022

Dýňová detektivka

Samčí květ
...aneb jak se v zahradě vynervovat. Letos zkouším novou odrůdu dýně a protože dýně je rostlina veliká a můj balkon malý, zasela jsem jen tři semena. Kvůli covidu jsem sela pozdě, tak jsem potřebovala, aby vzešla co nejrychleji a oloupala jsem je. Což se mi nepodařilo moc dobře a asi jsem poškodila budoucí kořínek. Příště budu loupat čerstvá, ještě vlhká semena. Vzešla totiž jen jedna rostlina. Tu si tedy piplám a hýčkám už dva měsíce.


Narostla pěkně a přišel čas kvetení. Když vykvetl již druhý samčí květ, zmocnila se mě panika a vzpomínky na loňské gůglení o dvoudomých dýních. Sedla jsem opět k internetu a dala se do hledání, kolik že domů má dýně Sweet dumpling. Taková důležitá informace a prodejci semen ji na sáčcích vůbec neuvádějí. Měla by být jednodomá (tj. jedna rostlina tvoří samčí i samičí květy), uf. Teď nezbývá než čekat, než mi ta samice opravdu vykvete. Štětičku s pylem mám už nachystanou, loni to příroda zvládla sama, ale štěstí přeje připraveným, znáte to.

1 komentář: