pondělí 27. června 2022

Dýňová detektivka III: Heuréka!

 Přináším zprávy z mého světa dýní. Hokkaidó se zatím aklimatizuje a sbírá síly k vybujení. Goliáš si hoví v rožku, snaží se odolávat padlí a zatím vyhnal asi 4 samčí květy, které byly po západu slunce vždy úspěšně zlikvidovány slimejšem. Knedlík...

...se zdál býti na konci své životní pouti, na špičce hromádka květů, ale listů jen pár a začínaly žloutnout. Když přišla tropická vedra, schovala jsem dýně radši za sklo balkonu a omylem jsem je trochu přelila. Knedlík celý pookřál a obrazil novými listy. Radovala jsem se, že poskytne alespoň trochu ochranu malé hokkaidó. A dnes ráno přijdu, knedlík vystčil dva šplhavé šlahouny a mezi květy se, světe div se, objevil jeden samičí! Pozná se snadno, rostlina neplýtvá časem, samičí květ má už od začátku založenou malou dýničku. Najdete ho? Držte mi palce, ať se mi z ní i letos podaří vypěstovat ozdobu podzimu.



1 komentář: