středa 29. června 2022

Čas na lov

 Ráno po dešti je zvláště vhodné pro lov slimáků ve vaší zahradě. Dnešní úlovek byl skutečně slušný, vystopovala jsem záškodníky, kterým tak chutnaly květy dýně, i ty, co mi ožírali gladioly.

To ale nebyla kořist, pro kterou jsem se původně vypravila.

Jak se udělalo teplo, objevily se totiž berušky. Jedna dokonce přilétla k nám na balkon úplně sama. Nabídla jsem jí příležitostnou mšici, jí černou i zelenou, a asi se jí tu zalíbilo, protože tu vegetí už týden. 



Bála jsem se, že dospělá beruška z balkonu odlétne, ale zjevně to není brouk turista a dokud je co jíst, klidně si pohoví na místě. Ne, že by byla jako pecka, v různých denních dobách ji potkávám na různých místech. Taky je možné, že to není jedna a ta samá, nemám její tečky spočítané, ale dost možná je.

Říkala jsem si, čím ji nakrmím, až jsem dneska ráno objevila molice. A to je zkáza rychle se šířící a ještě ke všemu na mých dýních. To bude chtít těžší kalibr. A tak jsem vyrazila na lov berušek, chladné ráno na to není úplně šťastná doba, ale když člověk svoji zahradu pozoruje, ví, kde hledat. Naštěstí se berušky opravdu drží na místě a tak jsem hned dvě odlovila. Jednu dospělou a jednu, doufám že velmi dravou, larvu.

Teď ještě zjistit, jestli berušky jedí i molice. Dle následujícího záběru jimi nepohrdnou. Staré nejnapadanenější listy odstraním a se zbytkem si musíte poradit vy, děvčata. Létající dospělce molic pak budu odstraňovat ručně a proudy vody, snad nepodlehneme.

2 komentáře: