čtvrtek 23. června 2022

Pokusy s květy

Úroda může být různá, jsme zvyklí zpracovávat plody, u zeleniny a bylinek jsou to často zase listy. U nás právě kvete denivkové pole a mně přišlo škoda, že tahle jedlá krása po jediném dni zvadne bez využití. Tak jsem ji za soumraku posbírala a zkusila z ní udělat džem. Výsledek, zvláště nazelenalé části u stonků,  mají trochu "zeleninovou" pachuť. Uvidíme časem, třeba se prosladí a rozleží a nakonec to bude dobré. Vadit by to ale nemuselo v čatní, na což se patrně vrhnu dneska, recept už léta používám tento.

Dále jsem zpracovala petržel kudrnku, která vyběhla do květu. Stonky jsou k jídlu příliš tvrdé, zato silně aromatické, ostříhala jsem je těsně před rozvitím květů a naložila do kvalitního oleje. Výborně ochutí třeba šopský salát.

Máte taky nějaké "podivné" recepty? Podělte se.

2 komentáře:

  1. Já si občas dělám cibulové chutney z červené cibule + chilli + červené víno + med.

    OdpovědětVymazat
  2. Jó, cibulové, to má takovej chlapskej říz. My rádi z manga ke kozímu sýru, to je takové jemnější.

    OdpovědětVymazat