sobota 26. února 2022

Vietnamské výpečky

Nevíte, co k nedělnímu obědu? Doufám, že na slovo výpečky nalákám i zavilé Čechy,  kteří by Bún chả doma jen tak nevařili. Přitom o nic jiného než o pečené pikantní vepřové nejde.

Komentář k ingrediencím:

Maso má být bůček, ale pro naši poněkud dietní rodinu jsem použila krkovici.

Nudle jsou rýžové niťovky=vermicelly, seženete i v supermarketu. Vaří se jen pár minut.

Zálivka na salát je jako klasická česká: ocet+cukr a navíc trochu rybí omáčky, mrkev a kedlubnu marinujeme před tím, než ji rozředíme vodou na použitelnou konzistenci.

Marinádu jsem, přiznám se, trochu ošidila - cibule, česnek, med a rybí omáčka, pro barvu jsem místo kokosového karamelu použila sojovku (bez glutamátu) a nedala jsem tapiokový dochucovač (viz video). Maso jsem upekla normálně na pekáči v troubě, díky medu chytilo i tak tu správnou karamelovou barvu.

K vietnamskému jídlu nesmí chybět čerstvé bylinky, nejtypičtější je koriandr, výborné to ale bude i s perillou či jinou bylinkou.

U nás doma všechno naskládáme do misky, přelijeme salátovou zálivkou a jíme hůlkami. A je to dobrota.

Že už to nezní tak děsivě? Koukněte na recept přímo od zdroje:


 

3 komentáře:

  1. Já teď experimentuji s chilli medem.
    Před kovidem jsme si s milostivou tu a tam zašli do vietnamské restaurace.
    Je to inspirativní.

    OdpovědětVymazat
  2. To zní jako dobrá meducína. My jsme se si taky před dětmi občas zašli, teď to musím vařit doma. A musím říct, že se zvěř naučila s hůlkami překvapivě rychle.

    OdpovědětVymazat
  3. Jejda, já jsem dostala chuť a hlad.Perillu ani čerstvý koriandr neznám. Možná jsem ho už v restauraci konzumovala, protože jsem obdivovala chuť a nevěděla jsem, co to je. Prostě stará škola.

    OdpovědětVymazat