pondělí 7. února 2022

Polodenní výlet po Plzni - podzemí, rozhledna Krkavec

Dnešní výlet je pro ty, kdo si na ranní vstávání nepotrpí a přesto by rádi zažili trochu té kultury a to jak ve městě, tak v přírodě. Stihnete tohle všechno a do západu slunce budete doma - dokonce i v únoru, kdy slunce brzy zapadá. To proto, že v Plzni je všechno po ruce, tramvají čtyřkou ji projedete z konečné na konečnou do půl hodiny. Jízdenku koupíte ve voze bezkontaktní platební kartou, či esemeskou.


Já jsem si objednala prohlídku podzemí na jedenáctou hodinu, o akci je zájem, neváhejte a zakupte vstupenku online. Do pivovarského muzea je to z Náměstí co by kamenem dohodil.(vystupte v Sadech pětatřicátníků). Po nasazení helmy vás čeká hodinová procházka -2. patrem spletitých středověkých sklepení, během výkladu uslyšíte i uvidíte, jak se žilo našim předkům, od stolování po obléhání. Prohlídku zakončíte v dómu pod Černou věží s fantastickým, více než šestimetrovým, vodním kolem. 

 

Po prohlídce je akorát čas na oběd, okolo náměstí jest rozeseto občerstvovacích zařízení více než dost, ale které vybrat? Člověk by rád nějakou tu útulnou hospůdku, přesto nechce dělat šaška někde mezi štamgasty, o to více, když vyrazíte sólo a ještě jste "ďouče". Ani nevím proč, upoutal mě nadpis Lékárna, za výlohou to vypadalo čistě a přívětivě. "Sem bych i vešla", říkala jsem si. "Kdyby to tak byla hospoda a ne lékárna". No jak se ukázalo, u nás v Plzni je i Lékárna hospoda. Z náměstí je vchod do šenku, když načouhnete do průjezdu, pokračuje restaurace, která má asi tři boční vchody, kterými se můžete nepozorovaně vplížit na místo a objednat si, co hrdlo ráčí, bez většího haló. Já si dala svíčkovou. Jídlo přistálo na stole obratem. Maso bylo měkoučké, omáčka dobře ochucená, nechyběl terč. S půllitrem piva a dýškem jsem se vešla do 300,-.

Spořádané kalorie ještě necháme trochu odpočinout v tramvaji, z Náměstí jsme na konečné na Košutce asi za čtvrthodinu. Přímo z točny  po levé straně vedou tři turistické barvy, já jsem se dala po červené tam a po modré zpět.  Celá cesta vydá asi na 10km. Červená je krytá v lese, kratší a na konci s prudkým stoupáním. Modrá je pozvolnější, vede po okraji a je na návětrné straně svahu. Na nevelkém kopci na konci čeká rozhledna s možností drobného občerstvení. Takhle ji uvidíte v "letáku" a takhle ve skutečnosti.

  I nějaký ten kopec bylo v dáli vidět. Odpoledne dokonce i vysvitlo sluníčko. Více uvidíte v galerii.


1 / 10
2 / 10
3 / 10
4 / 10
5 / 10
6 / 10
7 / 10
8 / 10
9 / 10
10 / 10

Do sklepa
Klenba
Pivo
Sklo a keramika
Novověká gotická klenba
Vodní kolo
Pod Krkavcem
Výhledy
Strom
Z lesa ven

5 komentářů:

  1. Pivní lékárna je parádní.
    V Praze je "Pivní sanatorium".

    OdpovědětVymazat
  2. Plzeň mám ráda. S manželem tu máme vyšlapanou Bier Tour. Je tu fakt relax.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se poděl, já jsem náplava a nic moc tu neznám...

      Vymazat
    2. Ok. Pod štítkem Cesta do.... mám Plzeň z roku 20.

      Vymazat
  3. Plzeň neznám, ale i jednodenní návštěva by určitě byla skvělá. Díky za tip. Pobavila mně Lékárna - hospoda. Měli jsme v domě souseda, který si chodil s taškou, ve které rachtaly prázdné pivní lahve pro další nášup. Na otázku, kam jdeš vždycky odpovídal, že do lékárny. No něco na tom stejně bude, pivo určitě vyléčí alespoň blbou náladu. Znám to, pivo mám totiž ráda. Zdravím 😜😉

    OdpovědětVymazat