pondělí 28. února 2022

Vyšívané deníky I - Adolf Loos, Krkavec

Rozhodla jsem se, že si zážitky poslední doby zaznamenám, ale ne jak je obvyklé - do deníku, ale že si je vyšiji.

O návštěvě Loosových interiérů jsem psala dříve. Nešlo sice o tzv. Brummelův dům, který je na obrázku, ale mám podle něj modro-žlutou kuchyni a tak jsem si ho i musela vyšít. Na obrázek jsem použila filtr, aby se trochu rozmazal a nerušily mne detaily.

Níže vidíte výsledek, technika freestyle a saténové stužky. Výšivka je na černém sametu, na který se předloha víceméně nedá přenést, proto je obrázek takový zdivočelý. Pokud vás zajímá, co je za dveřmi, pusťte uzdu fantazii, nebo video...




Další z mých výletů vedl na rozhlednu Krkavec, která je zdobená korunou, jenž současně slouží jako směrová růžice. Ztvárnila jsem ji jen několika málo stehy bavlnkou. Původně jsem chtěla peří vykreslit jemnější nitkou, ale ta se zcela ztratí ve vysokém chlupu sametu, takže jsem musela vzít těžší kalibr. A pochopitelně - strašně špatně se to fotí.



PS. přidala jsem obrázky z vyšívací výstavy...

5 komentářů:

  1. Vyšívaný deník je zajímavý nápad.
    Pustila jsem se do podobného projektu, jen to nejsou výlety, ale pěkná místa z mého okolí.
    Říkám tomu KRAJinKY z Hané.
    http://ujitky.blogspot.com/search/label/KRAJinKY%20z%20Han%C3%A9

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásné to máš, nápad máme stejný, jen já jsem v kraji nová a tak ta místa musím ještě objevit...

      Vymazat
  2. Ano, skvělý nápad...a zajímavě ztvárněný:-). Budu muset taky někdy vyzkoušet:-).

    OdpovědětVymazat
  3. Bezva nápad i výšivky. Ségra taky vyšívá, tohle ji určitě nadchne :D. A samet je snad nejkrásnější látka.

    OdpovědětVymazat