úterý 8. února 2022

Únorová zahrádka


Ledaskde ještě leží sníh, u nás letos nebyl a myslím, že už ani nebude. Přichází čas prořezávky dřevin, to je dobré udělat před tím, než se probudí a začnou pumpovat živiny do pupenů. My jsme prováděli očistu v minulých dvou letech a taky dosti přesazování, tak letos dáme rostlinám odpočinout, aby nabraly sílu a mohly zase vybujet.

Z bylin tu mám drobnou ukázku přezimující zeleniny:

 


Kadeřávek, kterému se daří výborně, ale v chladném období o moc nepovyrostl, hlavní úroda je ta, co jsem zamrazila loni do podzimu. Na fotce můžete porovnat, jak se vstřebal travní mulč.

Proti očekávání divoce raší údajně teplomilný celer, který jsem odmnožila loni v létě z řapíkatého odřezku ze supermarketu.

 

Petržel kudrnka, která se vždy hodí, ale moc se jí nenajíte.

 

Nakonec jarní cibulky, kterým asi nestačí naše chudá půda.

 


A konečně začínají vystrkovat hlavičky i jarní kvítky, modřence, narcisy, hyacinty, první sněženky.

 Kokarda, kterou jsem loni piplala ze semínka a kterou ohlodali slimáci, vypadá, že se rozhodla začít brzy, aby byla včas statná a nad jejich síly.

Listopadky z hobymarketu kvetou "ještě".



7 komentářů:

  1. Jarní cibulky mám rád na chlebu se sádlem.

    OdpovědětVymazat
  2. Ty moje by vystačily akorát tak na ten chleba, to je fakt. Já si včera dala na brambory s tvarohem, to byla taky dobrota.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem se přišla podívat, jak začíná jaro v Plzni a je to skoro stejné jako u nás. Za Prahou máme chatu se zahradou, ale já zeleninu nepěstuji, snad jedině petrželku a pažitku. Zdravím 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. Přišla jsem nahlédnout, jak to na záhonku pěstuješ. Mám pod balkonem takový "jazyk", jak tomu říkám - na květiny. Zeleninu nepěstuji, kupuji vše. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vlastně většinu "zeleniny" pěstuju právě na tom balkoně a o tom je tenhle blog, jen je teď poněkud okurková sezona :D

      Vymazat
  5. Ano, ano, dnes mi začala též sezóna, naštěstí pozvolna, obchůzkou a zjištěním, že medvědí česnek a nejen on, se pomalu probouzí...

    OdpovědětVymazat