středa 16. února 2022

Karob a jak mu přijít na chuť

 V našich končinách se s karobem setkáte ve formě prášku, většinou v obchodech se zdravou výživou. Používá se jako levnější alternativa kakaa.

A to je asi ta hlavní chyba,  proč nedosáhl větší obliby. Karob není kakao, nikdy nebyl a nikdy nebude. Pokud si jej rozmícháte v horkém mléce a budete čekat kakao, hrneček patrně zase rychle odložíte s tím, že kakao je lepší.

Karob má na hromádce vedle kakaa barvu hnědou, světlejší či tmavší, dle upražení, kakao je rudohnědé. Karob má sladší chuť, ne tak hořkou, ale pro člověka, který není zvyklý, má jakýsi "ocas". Proto doporučuji nejdříve jej začít přidávat např. do buchet. Nakonec si z něj uděláte i to "kakao" a možná vám dokonce přijde tak sladké, že už nebude potřeba přidávat cukr - proto se pokládá za zdravější alternativu, přitom je vhodný i pro diabetiky.

Ale kakao to není, nemá s ním, kromě formy, nic společného. Karobový prášek se vyrábí z lusků rohovníku obecného, u nás známějšího pod názvem svatojánský chléb. V běžném životě můžete potkat zahušťovadlo karubin (E410), které se z něj vyrábí, je také původcem karátu - jednotky ryzosti zlata.

Zkusíte to s ním?

Já beru tento, vyjde asi na 40Kč na 400g a vydrží vám dlouho...




2 komentáře:

  1. Tak s karobem žádnou zkušenost nemám, čtu o něm prvně na tvém blogu. Mám ráda pěkně sladké kakao, takže by mě možná jeho chuť zklamala :)

    OdpovědětVymazat
  2. To někdy zkusím.
    Já teď ochutnával plod baobabu a to mne moc nenadchlo.

    OdpovědětVymazat