čtvrtek 14. července 2022

Vermikompost n° 11 - čas na další rundu

 Rok se s rokem sešel a těžko uvěřit, že se mi teprve teď podařilo naplnit první patro mého minivermikompostéru. Doufala jsem ve větší výtěžnost, nicméně je jasné, že každý živočich potřebuje svůj životní prostor a tak nemůžu mít krabici plnou žížal. Míň žížal míň jí.

Dobrá zpráva je to pro ty, co stále ještě váhají, jestli si pořídit kompostér domů. Buďte v klidu, je nenáročný, nezabere skoro žádný prostor a když jsem žížaly zvládla odchovat já, zvládnete to i vy.

Instalace druhého patra je snadná, druhou krabici jsem proděravěla na dně tak, jako tu první. Ve víku jsem udělala velký otvor, kde se nabízelo, takže do něj krabice částečně zapadá - což je výhodné, protože zpracovávaný materiál bude ještě klesat. Původní víko s dírkami přidám navrch na druhé patro, do kterého začnu přidávat zbytky, jak jsem zvyklá. Žížaly se postupně přestěhují.

Dvě patra

Tři patra

Žížala v akci

1 komentář: