neděle 24. července 2022

Zahradní záhada - calendula prolifera

Jak víte, v jednom z "mých" vrhlíků roste měsíček lékařský. Nejsem žádný odborník na měsíčky, naopak, potřebovala jsem nějaký do své bylinkové zahrádky sehnat. Výše zmíněný má pěkné, plné a velké květy, říkala jsem si, že je to asi nějaká šlechtěná odrůda a vzala jsem si semínka.

 

 

Na jaře jsem se potom nestačila divit, co mi to na záhonu vyrostlo - květy na květech! Příroda je čarodějka a tak jsem si říkala, že si tenhle měsíček tu "plnokvětost" přeložil po svém.

 Až při nedávné návštěvě Plaského kláštera jsem si na zdi všimla reprodukce kresby z nějakého starého "herbáře" - a na ní úplně stejně "zmutovaný" měsíček. Že nejde o žádnou novinku a s měsíčkem se to občas děje, dokazuje i tento článek od člověka, který se vyzná v botanické kresbě. Ten vystopoval tuto rostlinu až do roku 1613. Ale dokonce ani on na její existenci moc nevěří, zmínky o ní jsou na internetu sporé a přestože je zmíněna v některých studiích zabývajících se genetikou rodiny měsíčků, nikdo zatím nevysvětluje, proč kvete takto zvláštně. Ale i tak jsem ráda, že mám v zahrádce malou raritu.

Měsíčky od pana Beslera (1613)




1 komentář:

  1. Příroda je mocná čarodějka.
    Ale je lepší, když mutuje měsíček lékařský než covid.

    OdpovědětVymazat