neděle 27. března 2022

Šitá hračka

 Přese všechny ty dlouhonohé krasavice od Matella a tuny plyšáků z Číny, stále se najdou maminky a babičky, které šijí i háčkují hračky a panenky své.

Možná nějak podobně to začalo u paní Marie Mrňávkové, která takové hračky, dle vlastních návrhů, u nás maloseriově šije už dvacet let.

Vždycky se mi její práce líbila, po očku jsem čas od času sledovala její blog a trnula, když ji opustil manžel, nebo tenkrát, když těsně před vánocemi málem vyhořeli. Život si s ní nehrál, přesto má za sebou fantastické výsledky. Každé naše mládě dostalo svého usínáčka právě od ní. A těch záchvatů, co jsme si užili, když ho dítě večer nemůže najít. Vybírala jsem spíše menší modely, které se hodí i na cesty, ovšem taky se umí výborně schovat. Zde je naše sbírka:

Hračky jsou velice poctivě ušité a certifikované i pro nejmenší. Pokud nešijete, hračky pod značkou Brodita (dříve Břichopas) seženete zde:

Brodita

 Přiznám se, že jsem po jejím vzoru také několik potvor stvořila, jako dárky do školičky, nebo do tomboly v sokole. Nebylo to pro zisk, tak doufám, že mě nebude žalovat. Už se ale rozutekly do světa a fotka se mi někam ztratila, tak přidávám toho posledního chudáčka křiváčka, ze kterého jsem si udělala pouzdro na plátěnou nákupní tašku, osvědčil se ale i k rozptýlení řvoucích batolat v mhd:

Pokud vás mezi hračkami zaujaly ty vyráběné ručně, s cenou řádově v tisících Kč, má paní Marie ještě jedno eso v rukávu. Přes deset let totiž vede blog o zahraničních umělcích, kteří tvoří podobnou nádheru. Hračky dřevěné, papírové i šité, rozkošné i strašidelné. Prohlížejte, věřím, že se inspirujete, i když hračka není váš obor...

3 komentáře:

  1. Vence Dg kdysi vyráběl hadráky, hráli jsme jimi fotbálek ve třídě o velké přestávce.

    OdpovědětVymazat
  2. Nojó, "hakysáky", vzpomínám, a taky jsme chodili hrát pingpong, dneska všichni čučí do mobilu.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za zajímavý tip. S šicím strojem jsem docela kamarád a nedávno jsem přemýšlela, že bych měla tomu našemu špuntovi nějakého "muchláčka" ušít. Určitě nakouknu na další inspiraci:-).

    OdpovědětVymazat