úterý 17. května 2022

Sbírka jahodníků

 Někdo sbírá jahody (do košíčku), já zjevně sbírám jahodníky.

O loňském "úspěchu" s jednouplodícími, zachráněnými z parkoviště, jsem psala zde. Většinu jsem jich vybila, ale na jaře nebylo moc co do truhlíku, tak tu jednu kvetoucí potvoru zase mám.

Na letošní sezonu jsem vyžebrala několik odnoží stáleplodících zahradních jahod. Zimu přežily tři jahodníky, dva vypadají k světu, ten třetí je dotáhne. Ale nekvete ani jeden. Alespoň bujně odnožují, udělám si pěkné sazenice na příští rok a myslím, že bych mohla mít misku jahod tak do dvou let...

Novým přírůstkem do sbírky je jahodník z Mikulášského gymnázia, který tam mají mezi skalničkami a který má pěkné růžové květy. Žel plody prý chuťově nic moc. Vrátit už jsem ho nemohla, tak jestli po přesazení něco vyplodí, ochutnáme a uvidíme.

Jistí to lesní jahůdky, které doslova oblehly moje Zahnilé jezírko. Ty jsou stejně ze všech nejsladší.

Snad je děti rozeznají od opodál rostoucí mírně jedovaté jahodky indické...

A jaké jsou Vaše pěstitelské úspěchy?


2 komentáře:

  1. Jahodová sezona pomalu startuje. Na jahody jezdíme do Kunratic.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky si je odtamtud vozíme, když máme cestu....

    OdpovědětVymazat