sobota 21. května 2022

Jídlo na balkoně - květen '22

 Tohle je taková soupiska pro mě a třeba i inspirace pro někoho dalšího, kdo s pěstováním začíná.

I mezi mělko zasetými ředkvičkami něco vyrostlo, není toho mnoho, ale jsou to melouny a měly by se sklidit, ať nejsou dřevnaté. Hned vedle se rýsuje roketa, která by chtěla rozsadit - smí se to vlastně? Mangold už rozsazený je a vypadá k světu.

Letošní novinka - jahodový špenát, zjevně nenese dobře plný výpal, musím vymyslet, kam s ním. A jedna, dříve zmiňovaná, kvetoucí jahoda.

Dobře se daří i kadeřávkům a růžičkové kapustě, ale truhlík je pro ně malý, půjdou na záhon. Jestli nemáte dost slunce pro rajčata, zkuste výše zmíněné v kýbli místo nich, vydrží až do dalšího jara... V truhlíku však bude muset vydržet dýně, už nakvétá, doufám, že po loňském úspěchu se dočkám alespoň jedné další malé dýničky. Tentokrát odrůda sweet dumpling (doufám, že nepotřebuju samce a samici).


No a konečně taky rajčata, odrůdy malé i věší, na balkon se ale určitě nevejdou všechny rostlinky. Seté trochu pozdě, ale snad to doženou. A ta malá havěť, která chce přepikýrovat, to jsou perilly a letos zkouším také mochnu peruánskou.

Vyfotila jsem vám to pěkně a pak jsem měla co dělat, abych vše zachránila před vichřicí, ale přežili jsme. Jestli teď budou bouřky vypadat takhle, tak rajčata nevím, nevím...


4 komentáře:

  1. Sweet dumpling: to je dobré jako zásoba na horší časy - vygůglil jsem: "Bramborová" dýně s dekorativními plody ve tvaru knedlíku, velkými právě na jednu porci jídla. Plody jsou vhodné k nadívání. Lze je péct i vařit. Nahradí brambory. Jsou velmi sladké a lahodné. Skvělá skladovatelnost - v suchu a teple vydrží až 10 měsíců!

    OdpovědětVymazat
  2. Já ji měla na podzim, úspěšně dělala výzdobu po celou dobu, co to bylo potřeba, a pak byla výborná na chuť, takže schovat si semínka, byla jasná volba...

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem od jedné zákaznice dostala salátovky, co jsou jako nakladačky. Prý jsou odolné proti chorobám. Tak jsem na to zvědavá. A kadeřavek, to chválím, úzasná záležitost!

    OdpovědětVymazat
  4. Sousedská výměna je nejlepší. Takové bych taky uživila, okurky mám ráda, ale když vidím, kolik toho mám pro naši nenažranou rodinu nastrouhat, tak mě to vždycky nějak přejde, tyhle bych mohla užírat, aby mě nikdo neviděl... Naštěstí dalšího trifida už na balkon nenacpu...

    OdpovědětVymazat