středa 25. května 2022

Cibulky

 Je uprostřed května čas na cibulky? Ano, i pro ty se v zahradě prostor najde.

Na záhonu, úroda, zbytky z kuchyně

Loňské jarní cibulky, jejichž zbytky jsem zasadila do země, jsou právě ke sklizni, i když ve vichřici trochu polehly. Co říkáte, úroda je to slušná a ještě k tomu bio-eko a zadarmo. A v kuchyni se urodilo stádečko nových, které se přes léto půjdou posilnit do truhlíku a na podzim rozšíří moji sestavu.

Také hyacinty v květináči již zaschly a je třeba je uložit do sucha až do podzimní výsadby. Cibuloviny na záhonech jsou ještě plné zeleně, zvlášť po posledních deštích a tak jim ještě dám nějaký čas.

Cibule hyacintů

Oproti tomu teplomilné cibuloviny, v mém případě gladioly, je pro změnu čas vysadit. V jejich slupkách jsem našla několik vyhlodaných dírek, tak jsem je pro jistotu vybalila, ale ukázalo se, že cibule jsou v pořádku.  Přidala jsem jim na přilepšenou trochu slepičinců a doufám, že pokvetou tak krásně, jako loni.

Cibule gladiol

3 komentáře:

  1. A objevila jsi, kdo byl onen hlodavý škůdce?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že je mohly ohlodat larvy smutnic, když jsem je na podzim vzala domů doschnout a byly na parapetu vedle napadených květináčů, těm jsem zatnula tipec, jen jsem jim na to přišla.

      Vymazat
    2. Tak jsem se dočetl, že: Hlístice (označované také jako Nematody) se v půdě aktivně pohybují a čichem vyhledávají larvy smutnic. Napadené larvy smutnic do několika dní hynou.

      Vymazat