úterý 2. srpna 2022

Nocí ke hvězdám 2022 - recenze

Ať už vás baví hádanky (i když na ně nejste odborníci), nebo se zajímáte o historii, umění či náboženství, jděte. Jděte a zúčastněte se v příštím roce této akce. Udělejte si výlet a prožijte netradiční letní noc (či dvě) v západočeských klášterech. Atmosféra je neopakovatelná.

Luštění je uzpůsobeno široké veřejnosti, nepotřebujete mít žádné speciální znalosti. Bude se vám ale určitě lépe luštit v týmu, víc hlav víc ví. Já jsem se do Plas v pátek po návratu z hor vydala sama, ale nakonec jsem si našla svůj tým, přecijen, když je to 50/50, člověk se sám se sebou těžko pohádá. I odvoz domů jsem pak od dobrých lidí vylákala, poslední autobus zpět totiž jel 30min po začátku akce a tak jsem se rozhodla zariskovat. I kdybych měla čekat na první ranní odvoz ve 4h, stálo to za to. 

Do Kladrub jsme pak už vyrazili s celou rodinou. Prostory kostela Nanebevzetí p. Marie nevyžadovaly tolik chození jako Plaský klášter, ale také měly svou nezapomenutelnou atmosféru. Nejistotu při luštění rozehnala krátká komentovaná prohlídka. A věřte, že co se naučíte v noci při šifrovačce, to jen tak nezapomenete.

Když Santini spojí gotiku a baroko (Kladruby)

Výsledky z Plas a Kladrub tvořily 2. a 3. část tajenky, půlnoc blízko a do Teplé daleko. Po troše přemýšlení se mi podařilo začátek uhodnout:

Není to ve hvězdách, je to v nás. (W. Shakespeare)

Pokud je to i ve Vás, třeba se za rok potkáme. Měl by to být již 13. ročník, určitě bude stát za to.

1 komentář: