neděle 28. srpna 2022

Na záhon!

 Po propršeném týdnu konečně zahrada začala vypadat trochu k světu a tak jsem se i já rozhodla přispět svojí troškou do mlýna. Tedy zasadit rostliny, které jsem pracně vypiplala a celé jaro a léto strávily na balkoně, nejdříve aby je nesežrali slimáci a poté sucho. Je čas začít si zvykat na novém stanovišti a vybudovat silný kořenový systém do zimy.

První skupinku bych nazvala "našim včelám". Musím se přiznat, že v květinách kvetoucích v pozdním létě naše zahrada trochu pokulhává.

 Dále jsem se rozhodla, že nebudu čekat do pozdního podzimu, až vykvetou listopadky, ale půjdou dělat parádu hned. Jedna krásně zaplnila volné místo, vedle druhé by bylo třeba přesunout skalník o půlmetr vzad, aby to slušně vypadalo.

No a konečně trochu té zeleniny, přesunula jsem balkonový kadeřávek a růžičkovou kapustu, kteří se sice tvářili, že jsou méně sežraní od bělásků, než ti záhonoví, nicméně, jak se ukázalo, byli zespodu samá molice. 

Prázdné místo po rybízu potom zaplnil mangold, v nějakém videu jsem viděla, že urostlý má asi 60cm a dokonce přezimuje. Ten můj v truhlíku moc neprospíval, i když se s podmínkami popral slušně a dělal alespoň okrasu. Čekám, že na stinném stanovišti postupně zezelená. A možná budu mít na jaře misku salátu. Když ne, aspoň dodá trochu barev.



1 komentář: