úterý 23. srpna 2022

Loupíme africkou kopřivu

 Možná neznáte název této rostliny, ale ve výsadbách krášlících města jste si jí nejspíše povšimli. Zaujme listem, na kterém hraje jasná červená barva, někdy ve spojení s pruhy světle zelené i růžové. Každá je trochu jiná, proto nemá smysl pokoušet štěstí a snažit se ji pěstovat ze semene. 

Kořínky po týdnu

Letní sezona vrcholí a tam, kde se města o zeleň starají, jsou kopřivy právě v plné síle. Proto jim neuškodí, narazíte-li na nějakou obzvláště pěknou, když si odpěstujete malý řízek z bočního výhonu. Ve skleničce vody vám do týdne zakoření. V parkových výsadbách je kopřiva stejně pěstovaná jako letnička, do zimy s ní bude ámen, protože u nás nepřežije. 

Vy ji ale můžete schovat doma jako pěknou pokojovku a když se jí u vás bude dařit, na jaře si z ní můžete udělat další řízky pro vaše truhlíky či zahradu... Jedná se prý o jednu z nejsnáze pěstovaných rostlin.

3 komentáře:

  1. Řízkování zdar! Já teď řízkuji trnovou korunu. A už moc místa na parapetě nemáme.

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, tu jsem kdysi taky měla, asi jsem ji umořila. Má zajímavé květy, ten zbytek se mi bohužel nedařilo držet v jiné formě než "dlouhé ostnaté klacky".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych ji měl začít tvarovat, ale přijde mi to jako trápení.
      Zatím mi nekvetla, ale kdysi jsme měli v bývalé práce trnovku, které kvetla červeně.

      Vymazat