čtvrtek 9. prosince 2021

O nafukovacím pórku a strašlivém přiznání

 Letos jsem se pokusila přezimovat uvnitř několik rostlin, které nesnášejí mrazy. Byly to rostliny, které byly přes léto venku.

A tam chytily různé škůdce, kterým se teplo domova zalíbilo a výborně se jim daří. Od jara vedu lítý boj se smutnicemi, nyní přibyly vrtalky a molice. Ty jsem tedy pozorovala již dříve, všimla jsem si bílých mrtvých těl (či svleček?) opadaných okolo rostlin a potom jakýchsi "mšic". Nyní, když nemají kam odletět, jsem podle bílých okřídlených dospělců poznala, oč se jedná. Bílá barva křídel je způsobená voskovým povlakem, díky kterému tento hmyz výborně odolává postřiku. Ten bych v interiéru stejně neaplikovala, navíc molicím nejvíce zachutnala sladká lippie, která má být k snědku...

Musím se přiznat, ač je to možná trochu podivné, vůbec nemám vlohy ani zájem o péči o pokojové rostliny. Moje reakční doba je příliš dlouhá a když je něco potřeba zalít, dopracuju se k tomu tak za 14 dní, kdy je kytka mrtvá. Tak jsem bojovala suchem proti smutnicím, až to vzdaly všechny gazánie (molice jim moc nepřidaly). Ostatní se drží zuby nehty a musím doufat že s manuálním sběrem a vysavačem se mi podaří nechtěnou živočišnou výrobu zastavit. 

Jen s tím pórkem nevím, jaksi se mi nafoukl. Což je je sice vtipné, ale netuším, jak mu pomoci, myslím, že to nebude způsobené hmyzem, spíš než choroba snad nějaká půdní nedostatečnost? Už jste někdy něco takového viděli?

Žádné komentáře:

Okomentovat