úterý 7. prosince 2021

Ozdoba k zavěšení

 

Při vyřazování starých knih z naší knihovny se mi dostala do ruky knížka o vánočních dekoracích z let 90. Tam mě zaujal nápad na konzervaci granátových jablek, která si v tomto období občas kupujeme. 

Každý rok se vztekám s tím, že při vydlabávání rudých zrnek cáká barevná šťáva po celé kuchyni. Teď už ne - okolo stopky vyřízneme malý kulatý otvor a dužinu opatrně vyndáme lžící a pečlivě dočistíme. Slupku jsem poté vysypala asi 2 lžičkami soli a asi týden vylévala přebytečnou tekutinu, poté stačilo jablíčko dosušit na topení. 

A nebyla by to správná devadesátá bez pot-pourri. Proto jsem do jablíčka schovala kousek gázy s vonným olejem a otvor jen ledabyle zakryji větvičkami thuje, které svážu mašlí k drátěnému očku k zavěšení. Drát stočím do spirály, jejíž průměr je větší než otvor, snadno ji dostaneme dovnitř "šroubovacím" pohybem. 

Na šňůrku jsem navlékla ještě několik papírových hvězdiček, které snadno vyrobíte dle návodu zde a ještě zužitkujete zbytky balícího papíru, který se na výrobu výborně hodí. 

Výše zmíněný kanál se nebojte prozkoumat, i když je v ruštině, je to zase trochu něco jiného než oblíbený "severský" styl, za sebe doporučuji třeba tyto hravé ozdoby z papírmaše. Kdybyste se rozhodli také tvořit, vhodným lepidlem bude obyčejný herkules.

Žádné komentáře:

Okomentovat