středa 29. září 2021

Ovocná vína


 Přináším několik tipů na poněkud alkoholické zpracování úrody.

První tip je velmi jednoduchý, jedná se o tzv. jeřabinové víno, jde o bílé víno, ve kterém jsou vylouhované jeřabiny. Základem a jedinou možnou potíží jsou zde jeřabiny. Jeřabiny jsou obecně jedlé, jen některé druhy jsou hořké a prakticky nepoživatelné. Z takových jsem si víno udělala loni...no ani letos, po roce staření to není lepší a nedá se požít více jak jeden panák najednou, ostatně má to fungovat jako medicína, bohatá na vitamin C. Pokud se budete o něco podobného pokoušet, doporučuji méně častý jeřáb muk, nebo zkrátka svoje jeřabiny nejdříve ochutnejte...


Druhý pokus bude snad již zdařilejší, jak jsem slibovala, pokusila jsem se vyrobit bezinkové víno klasickým kvašením. Svařila jsem šťávu z bezinek a ostružin s kořením, přidala hrozinky, sušené brusinky a několik trnek. Dle chuti osladila, a po zchladnutí přidala malý kousek droždí. Hrdlo láhve převázala plátýnkem (papírovou utěrkou) a nechala v teple pracovat. Návod na internetu, který pracuje s demižonem, radí nechat po dobu pěti týdnů, ale já myslím, že mám již po 2-3 týdnech hotovo - šipka ukazuje jak postupuje kvašení. Nyní se víno zcedí do lahve a nechá uležet do Vánoc.

A tip na závěr, pokud chystáte tekuté dárky, jako vína či sirupy, oceníte nádoby, které mají tvar lahve (a hezky vypadají) a přesto mají patentní zavařovací uzávěr. Ty moje jsou z IKEA.

Žádné komentáře:

Okomentovat