úterý 5. října 2021

Vermikompost n°6 - zabydleno

Asi si říkáte, co se tak zajímavého může dít v "kupce hnoje", že si zasloužila již šestý příspěvek.

A ono se kupodivu děje něco pořád. V posledním postu jsem řešila smutnice/octomilky, které se ale nakonec vyřešily samy, o nějakých čtrnáct dní později jsem je již nepozorovala, nebo ne v hejnech, maximálně sem tam jedna či dvě proletí kolem... Také vzešla semena paprik z prvního "krmení" a i přes absolutní tmu se semenáčkům poměrně dařilo, žádné dravé hmyzí larvy jim kořeny nezlikvidovaly. Jedenkrát mne překvapilo hejno kuchyňských much, zjevně čerstvě vylíhnutých, ty jsem vypakovala ven a od té doby je naštěstí klid. No a při poslední návštěvě jsem při šťourání se v hlíně objevila...Ameriku! Právě jsem zjistila, že existují dva odlišní, ale velmi podobní živočichové - stínka a svinka. V obou případech jde o rozkladače, kteří produkují čpavek, takže pro humus ideál. 

Tedy výměnu děrovaného víka za to s netkanou textilií asi zase odložím. Ale v případě, že by se vám hodila rada, kde sehnat pro tento účel kousek textilie a nemuset ho kupovat x metrů v zahradnických potřebách, pořiďte si výplň do polštáře. Ta v netkané textilii stejně dlouho nevydrží, přesuňte ji tedy třeba do povlaku ze starého trička a hurá, hmyzunepropustné víko je na světě.

Poslední novinkou je fakt, že kompost už nějakou dobu pracuje a patrně se zabydlel, žížaly divě konzumují, změnila se struktura kompostu a zmenšil se téměř na polovinu, odspodu začíná vlhnout, takže možná se dočkám i toho žížalího čaje a myslím, že trochu zvýším dávku krmení...

Žádné komentáře:

Okomentovat