neděle 17. října 2021

Čas pro podzimní cibuloviny

Pokud jste si, jak jsem psala nedávno, zakoupili cibuloviny kvetoucí na jaře, nebo je již z minula máte uschované třeba ve sklepě, právě nastal čas je vysadit. 

Ať už je máte v náhodné krabičce, nebo poctivě uschované v dřevěné bedýnce vystlané suchou rašelinou či slámou, práci vám usnadní, pokud si k nim viditelně uložíte poznámku, kdy a jak je zarýváme.

Mně se sešly cibulky tulipánů, hyacintů a okrasných česneků.  Pouček se na internetu člověk dozví spousty, no díky suchu jsem byla ráda, že jsem pro ně vykopala jamky hloubky lopatky, na dno jsem jim přilepšila granulovaným hnojem, větší cibulky zasadila hlouběji, ty menší a slabší mělce, aby neměly na jaře tolik práce dostat se ke světlu. Přihrnula jsem je hlínou a doufám, že ještě budeme sekat trávník, aby se jim dostalo pořádného mulče a ochrany před mrazy.

Cibuloviny můžete v zemi nechat po celý rok, okrasné česneky stačí přesazovat každých 3-5 let, život tulipánů je takový, že po odkvětu se tvoří cibulka nová, pod tou původní, a každým rokem se tak dostává hlouběji, hůře se hledá a pokud nad ní půda ztvrdne, oslabuje se. Vyndáním ze země cibuloviny chráníte před hlodavci a hnilobou, když přijde mokré léto. Taky je můžete každoročně přihnojit a máte přehled o jejich poloze. Obě verze fungují, jen bez péče je pravděpodobnější, že se vám počet rostlin bude zmenšovat, zatímco při troše námahy se vám rodinka cibulek rozroste.

Teď nezbývá než čekat, jakou krásu nám na jaře příroda vyčaruje.

Žádné komentáře:

Okomentovat