neděle 26. května 2024

Přírůstky

 Letos jsem to se setbou nějak zanedbala, ale kdo chce úrodu, musí nalákat opylovače, nejlépe na pestré květy.  Aby byly včas, musela jsem potupně do hobbymarketu. Bloudila jsem mezi regály, až jsem dobloudila do nejzazší uličky, kde je oddělení pro nás, kolenovrty. Mezi rostlinami, které viditelně utrpěly rukou zákazníka, či počasí, jsou potom ty, které jsou úplně v pořádku, jen zrovna nekvetou. A to nejen proto, že už by byly odkvetlé, ale taky proto, že teprve mají poupata.

 Takže za týden dva z nich budou úplně stejné krasavice, které jinak koupíte o 50 - 70% dráž. Jen s barvou je to překvapení - ale to je nakonec snad ještě lepší, ne?

Když nepočítám meloun, který jsem musela pořídit, neboť ten můj vzešel jen jeden a pořád je pidimini,

 


za čtyři okrasné rostliny jsem utratila 107,-Kč a 140,-Kč ušetřila. To je snesitelné. A do příštího roku je můžu zkusit nařízkovat, nebo schovat do skleníčku, když bude mírná zima, třeba by přežily.

A po dvou týdnech již kvetou, petunie je "černá", takovou jsem již dlouho chtěla a verbena fialová, rozložila se přes polovinu truhlíku, můžu doporučit.

 

 

A na závěr jedna zkouška trpělivosti, která se mi sama vysemenila v truhlíku. Loni jsem hleděla, co je to za zvláštní sedmikrásku, která nekvete, držela se celou zimu, tak jsem ji občas zalila, aby neumřela a teď konečně - dle květů patrně silenka nící:


 Podobně jako další silenky je opylována nočními motýly , proto rozkvétá navečer. Taky potěší.


1 komentář: