středa 8. února 2023

(Dva) Jeden projekt na příští zimu

UPRAVENO UPRAVENO UPRAVENO UPRAVENO UPRAVENO UPRAVENO UPRAVENO


Masopust se pomalu blíží, postupně však také ryska teploměrů klesá níže a níže. Každý kostým je tím lepší, čím více k němu máme doplňků. K zimní variantě kroje by se dost hodily palčáky. Ty, jak víme, celkem rychle můžu uplést na stroji.

Ale já si vždycky vybírám tu složitější cestu, že.... Do letošního masopustu to tedy nestihnu, ale ulovila jsem v secondhandu  tuto kudrnatou vlnu v té správné barvě a rukavice z ní zkusím uplést ručně na kruhových jehlicích - protože strojkem neprojde. Zbytek vlny potom můžu použít na případná řidší místa v kabátku - byl to šťastný nákup, kde jinde bych sehnala tak správně věkovitě zažloutlou vlnu?


Palčáky jsou opět pěkný malý projekt, na kterém techniku vyzkoušet. Navíc tu mám jednu bílou teplou vlnu, se kterou nevím, co počít. A nakonec zkusíme, jestli se na povrch i této hmoty dá vyplstit nějaká ta modrá ozdoba, ať mi to ladí....


EDIT: tak jsem se neudržela, koupila jsem si kruhové pletací jehlice, chtěla jsem si po dvaceti letech zkusit, jaké to je plést...no a rukavice jsou na světě. Ono to přibývá docela rychle. Z původních celobílých jsem přesedlala na modré konce, protože  uzlíková vlna by na konci nešla stáhnout, aby se rukavice uzavřela (ano, šlo by zakončit ubíráním ok, ale jsem líná). Potom jsem se rozhodla, že palec udělám také v modré... a výsledek pak vypadal příliš jako bezprstové  bezdomovecké rukavice, tak jsem se jednotlivé části rozhodla propojit plstěným ornamentem. Takže odpověď na otázku, jestli se dá plstit na ruční pleteninu už mám. Snad to bude dobře držet. A tady je výsledek:


1 komentář: