čtvrtek 10. listopadu 2022

Nápady pro Sentro mini II - palčáky

 Minule jsme si ukázali, jak uplést jednoduchou čelenku. Protože se zima blíží, dnes pokročíme a upleteme si rukavice. Kromě pletacího strojku upotřebíme tentokrát i háček, ale nebojte, vůbec není třeba umět háčkovat.

 

 Návod není mým dílem, najdete ho na youtube. Vybrala jsem ho proto, že není třeba nic plést, ani háčkovat, vše se děje na strojku.


Moje úpravy:  oka nahodím obyčejně, prostým střídáním příze před a za háček v první řadě. Žebrovaný okraj pletu dvakrát tak dlouhý a poté jej zahnu nahozením prvního oka na háček při výrobě žebrování. I když jsem se pouštění očí bála, jde to snadno a je to celkem zábavné.

Moje poznámky: Šířka palce vyhovuje pro ženské i dětské rukavice, u dětských po přeměření tlapky zkracuji jeho délku a délku dlaně, případně výšku nasazení palce, ostatní rozměry zůstávají.

Moje výsledky:


Při použití silné příze, na hraně toho, co strojek zvládne, jsou rukavice funkční jen tak, palčáky z tenčí příze jsem podšila hebkým filcem (asi každému, kdo má děti, se doma válí nějaká ta starší plastová deka - vystačí na spoustu rukavic ).  Protože je rukavice pro pravou i levou ruku stejná, ozdobila jsem hřbety plstěnou ozdobou vlastní výroby.


3 komentáře:

  1. V palčácích se blbě drží fotoaparát...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí na palčáky zatím není počasí, alespoň tedy u nás.

      Vymazat
  2. Mě se tato dovednost vyhnula více než obloukem, a tak obdivuji a obdivuji.

    OdpovědětVymazat