sobota 18. února 2023

Masopustní sladkosti

 Tradičně se o masopustu pečou koblihy, ale já nemám příliš v oblibě smažení, tak jsem přemýšlela, které jiné pečivo by šlo ještě plnit. Mám totiž v šupleti nevyužitou násadku právě na plnění koblih. 

Protože už jsem ho dlouho nedělala, padla volba na odpalované těsto. Trochu jsem upravila recept ze staré kuchařky:


375 ml vody

100 g másla

220 g krupičky

5 vajec

3 lžíce cukru moučka

kůra z půlky citronu


Pokud jste odpalované těsto nikdy nedělali, důkladný návod poskytne např. kuchařka pro dceru.

Je to zábava a výsledky se vždy setkají s pochvalou, proto doporučuji to alespoň jednou v životě vyzkoušet. I když do odpalovaného těsta cukr nepatří, já jsem ho přidala, protože kobliha má být sladká. A fungovalo to výborně.

 Poznámka pro příště: Střičkou tvořit pořádné dno, ať výsledek nemá díry. Použít pečící papír!!!

Bochánky jsem plnila trnkovými povidly a tvarohem, z čehož byl spíše takový lehký letní desert, ale myslím že v dnešní době se zase tolik vycpávat nepotřebujeme, jako kdysi. Náplně ještě vyladím a příští rok už třeba napeču i do průvodu...

4 komentáře:

  1. Potěšila mne v roku švestky ta trnková povidla.

    OdpovědětVymazat
  2. Já věděla, že tě potěší, příští rok jich musím zavařit ještě víc.

    OdpovědětVymazat
  3. No to je úžasný! To vypadá nádherně. A úhledně. Odpalované těsto jsem nikdy nedělala. Musím najít nějakou speciální příležitost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A just takový věci peču jen tak, jednak aby si to člověk užil, čekání mě nebaví, a druhak, když je to k nějaký příležitosti, člověk je nervózní a tak je rád, že už to má vyzkoušený a natrénovaný. Kdybys to zkoušela, doporučuju pořádnej cukrářskej pytlík, těsto je hustší než krém a jak zaberu, igeliťáky praskaj a to je k vzteku.

      Vymazat