čtvrtek 23. února 2023

Velký hedvábný šátek ke kroji podruhé

 Jak už jsem psala dříve, k našemu kroji patří velký (cca 140 x 140 cm) šátek z hedvábného brokátu s třásněmi. Ten správný není k sehnání, v české Hedvě můžete sehnat pěkný, ke kterému si ale budete muset třásně navázat sami a budete-li shánět hedvábí, taky se naběháte. Tak jsem pátrala online i v zahraničí. 

Tento šátek, zdá se, frčel ve světě v období druhé světové války a často na něj narazíte pod názvem "piano shawl",  artikl to byl patrně z asie, neboť nejoblíbenějším vzorem byl Taj Mahal, viděla jsem ale i draka, tygra, japonský pavilon či geišu.

Samé pravé české folklorní motivy. Když budete mít veliké štěstí, narazíte na květy. Když budete mít štěstí ještě větší, dostanete se pod 2000Kč. Přeji šťastný lov, já stále nemám...


2 komentáře:

  1. Neměl by být na šátku ku kroji z Plzeňska spíše motiv chmelových šištic?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A teď jsi mi něco vnuknul, možná za dva, za tři roky, až se k tomu dostanu....nech se překvapit.

      Vymazat