pátek 30. července 2021

Vrhlíci se představují

Další díl seriálu o tom, jestli se mi podaří udělat jednu ulici o trochu hezčí...

 

Když máte čuch a když víte, kde hledat, tak najdete: http://krizkyavetrelci.plzne.cz. Není to jen tak ledajaký kus betonu na kytky, je brutalistní. A brutální jsou i podmínky pro růst v něm. Jak jsem zjistila, horní jemná kačírková vrstva je alespoň 10cm silná, pod ní je vrstva hrubších oblázků a pod ní, kdesi hluboko nějaká hlína mezi dalšími kameny.

Zakládám suťoviště

Po delším studiu, jak se zakládá skalka/suťoviště, jsem jako materiál vybrala pískovec. Jednak byl k dispozici a druhak, narozdíl od buližníku, je světlý a nasákne vodu, tolik se nezahřívá. Kulaté valounky hezky ladí k oblázkovému kačírku. Jen štěrbinová skalka se asi nesestaví tak snadno, jako z plochých rozeklaných desek jiných kamenů. A taky láká ruce nenechavců, zahrabané buližníkové desky by asi nebylo tak snadné poničit.

Prozatím jsem valouny složila na místo činu a co bylo třeba, vyplela. Když to zvládne plevel, suchomilné rostliny taky, jen je musím zapěstovat, aby měly dostatečně dlouhé kořeny. Osadím tedy později.

A jaké jsem vybrala? Ty co jsem našla, u nás v trávníku totiž na každém poklopu od kanálu roste jiná. Časem přibudou nízké keře, které se na naší zahradě sem tam samy namnoží...a třeba časem i někdo další něčím přispěje.

Iniciativě se meze nekladou, klidně se hlaste!

A když ne a někdo to rozkope a rozkrade...tak tam poroste zase plevel....


Žádné komentáře:

Okomentovat