pondělí 30. ledna 2023

Jak jsem si přidělala práci

 Zase tu máme období rýmiček, rozuměj období domácího vězení.  Návrat k práci na kroji byla jasná volba. Hitem loňského léta bylo vyšívání stuhy, která se mnou procestovala všemožné prázdninové destinace, neboť je to projekt velmi skladný. Pomalu jsem se začala prokousávat k finiši, ale znáte to, jak je to s oblíbeným seriálem, nebo knihou - autorův styl už důvěrně znáte, tykáte si se všemi postavami, a tak nechcete, aby to skončilo...

Začátky, výšivka květů
Až na poslední červený květ jsem vyšila už všechny a zbývala už jen hromádka listí. A to by nebyla moc zábava. Kdysi jsem naplánovala a nakoupila materiál na zlaté klasy. Ale nezačala jsem s nimi v obavě, že si práci zkazím. Tak teď jsem se konečně odhodlala, prohlédla bedlivě chodské šátky a dala se do díla. Jsem s výsledkem spokojená, zlatá viskozová nit funguje báječně, ale je dosti křehká, snad pár let vydrží. A ano, vím že se mi vydařilo dnešní obilí s tisíci zrny, jaké tehdá určitě neměli.

A když už tedy zlaté klasy, rozhodla jsem se, že ještě trochu povyšívám červené květy a udělám z nich vlčí máky. Těch je na stuze naštěstí jen 6. Klásků zbývá ještě 20 a potom to listí...do žní by mohlo být hotovo... Alespoň to, myslím, začíná vypadat jako kus českého kroje a ne mašle pro královnu.

Vyšívané květy, listy a klasy




3 komentáře:

  1. Tomu říkám projekt! Pěkná věc. Já čekám na jaro, až bude tepleji. Plánuju v kuchyni (kde nemáme topení) roztahat taky nějaké práce, zatím je to tajný. Vidím to na půlku dubna nejdřív.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se nechám překvapit, on než člověk udělá rešerši a nakoupí materiál...tak je duben tady.

      Vymazat