středa 11. ledna 2023

Vermikompost n°14: posezení u žížalího čaje

 Posledně jsme zdárně zabydleli druhé patro a nedávno jsem konečně uznala za vhodně natrávené patro první. I když se slehlo asi na polovinu třílitrové nádoby, po vyndání hmoty a jejím provzdušnění toho není zas tak málo.

 A protože při probírce a kontrole jsem objevila slušné množství žížal, začala jsem krmit více. Až překrmovat, oproti tomu, co jsem dávala dříve. Teď dávám žížalám vše, co v kuchyni zbyde a protože je sezona kořenové zeleniny a zelí, je toho opravdu hodně. 

Naštěstí tyto zbytky jsou většinou sušší, takže žádnou velkou hnilobu nebo nával roztočů jsem nezaznamenala. Ale poslední dobou jsem si všimla žížal v nádobě s žížalím čajem. Že by žízeň? Trochu vody jsem jim do kompostu přidala, česká hnojní je zvyklá na nivní půdy,  trocha vody jí nevadí. Tak snad budou v pořádku. 

Taky se mi tímto tempem podařilo naplnit další patro a půl, myslím, že do jara bych ještě jedno rozleželé půlpatro mohla stihnout. A potom hurá do většího, už pátrám po krabicích, myslím, že pěkné nízké desetilitrové by se k nám ještě vešly. A starý kompostér i s malou násadou se vydá za kolegyní.

Žádné komentáře:

Okomentovat