neděle 9. října 2022

Říjnová zahrada

 Nevím jak u vás, ale tady nám přeje sluníčko a půda je po předchozích deštích vlhká, tedy ideální čas na zarytí jarních cibulovin. Více jsem o nich psala již minule. Do země jsem taky schovala svou úrodu "brambůrek", které byly velké asi jako prst. Odrůda neznámá, vyzkoušíme ozimou sadbu, proč ne. Taky se doma našlo několik pidistroužků česneku, které by se ani nevyplatilo loupat, tak to teď všechno číhá v záhonu s mangoldem, jedno přes druhé, něco nakonec vyroste...

Pro změnu vyndat by se měly např. mečíky. Ty moje ještě kvetou, tak jsem je alespoň přikryla suchou travou, až se jim mrazíky budou plést okolo kotníků.

Většina ostatních rostlin už se ale ukládá ke spánku, můžeme využít množství biomasy a těšit se, jak nám z ní do jara zima udělá pěkný kompost. Doufám, že ani naši sousedé již nebudou trvat na sezení na zahradě a protestovat, že jim naše hromada zeleně smrdí pod nosem a tak jsem založila svoji kupičku. Protože kdo má kupičku, může začít svoje záhony bez rytí. A ušetří si zalévání. A bude mít větší mrkve.

Taky je pomalu na čase začít plánovat jarní sezonu. Už víte, co zasadíte?

1 komentář: