neděle 30. října 2022

Bu bu bu

Ať už chcete nebo ne, jsou jde svátky věnované vzpomínkám na mrtvé. Všichni dobře známe naše Dušičky, často se bráníme anglosaskému Halloweenu, který k nám proniká hlavně v komerční podobě. Pokud ale zabrousíme do zvyků slovanských, zjistíme, že tzv. "Dědci" se slavili hned čtyřikrát do roka.

A já říkám, že ze smrti by se nemělo dělat tabu, a pokud vám nějaká ta dlabaná dýně pomůže k oslavám předků přivést děti, proč ne. U nás doma visí girlanda se vším strašidelným - nechybí kostlivci, netopýři, dýně, dorůstající měsíc i zombíci. Dle návrhu potomka, který potutelně zabavil barevné papíry, vše sám navrhl, a rozkreslil v několika exemplářích. Tak jsem stříhala a věšela, i světýlka jsem pořídila.

Naše dýně jste už viděli, ale ještě ne rozsvícené...

Dlouhé říjnové večery jsou jako stvořené pro strašidelné pohádky, na které nejen koukáme, ale jednu jsem i vyrobila. Jistě v ní poznáte vzpomínky na Můru noční předvánoční.

Opět jsem použila jednu z dýní z IKEA a ještě to není řádně dodělané, ale nápad na tuhle legrácku jsem měla v hlavě už rok a muselo to ven. Tentokrát je dýně vyšívaná a oranžovou stranou nahoru může ležet na míse klidně celý měsíc. A až přijde čas, může schovávat třeba malou nadílku...ale bacha, cukr je jed!


4 komentáře:

  1. Pěkná animace.
    Akorát nerozpoznám, jestli z hada vybíhají pavouci nebo obří mravenci...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to mravenci, pokud jde o havěť ve spíži, je to spíš ta strašidelnější možnost...

      Vymazat
  2. Tak už zase nevím, komentoval jsem a už to zase zmizelo. I u minulého článo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, co jsi komu provedl, ale padáš do spamu, ale neboj, já to vždycky odfajfkuju...

      Vymazat