pondělí 15. listopadu 2021

Podzimní truhlíky

 I přes teploty klesající k nule můžete mít stále parapety ozdobené truhlíky plnými barev. Jak jsem ukazovala minule, listopadky koupené v srpnu jsou opět v plném květu, k dispozici jsou i další podzimní stálice jako vřesy, drátovec a okrasná kapusta. Srdce zahradníkovo však zapláče, protože tato výsadba patrně nepřežije, truhlíky jsou nádoby malé a vymrznou. 

O trochu méně barevnou zato odolnější volbou jsou drobné jehličnany, stálezelené keříky či netřesky, pokud můžete, zapátrejte na zahrádce po tom, co není třeba přes zimu zakrývat a co vám přebývá, nebudete mít takovou škodu.

Já už chryzantémy raději vysadila do bezpečí záhonu a truhlík ozdobila přebytky, které by stejně spěly ke zkáze. Nechala jsem asi do poloviny nádob vlhký starý substrát, v lese jsem nasbírala trochu jedlového chvojí z podzimních prořezávek (nikdy neničte, co ještě roste), a nakonec jsem se rozhlédla kolem, co že nám podzim ještě nabízí. Zkuste panašované větvičky stélezelených keřů, nebo naopak ty, které se podzimem zbarvily do ruda, dřeviny okrasné plodem a jehličnany označované jako "modré". Bez námahy vykouzlíte celou paletu.



Žádné komentáře:

Okomentovat