pondělí 19. srpna 2024

Než přijde podzim

 

Večery se nám krátí a vedrem zemdlelé listí opadává se stromů. Taky už na vás přichází podzim? Pak přišel ten správný čas otevřít jablečné máslo. Zavařila jsem ho loni na podzim a poctivě hlásím, že úplně v klidu vydrží zavařené tak, jako džem.

Po našem posledním výletu, kdy bylo venku milion stupňů a pak střídavě ve vlaku a ve sklepě zámku asi 10°C, zachvátila naši domácnost rýmička. Ale v tom parnu nemůžu zmrzlinu zakázat, tak děláme alespoň zmrzlinovo - ovocný pohár: jablečné máslo, vanilková zmrzlina, ovoce CDD, nalámaná sušenka, nebo piškot, snítka Aloisie. Je to velká dobrota. Máslo určitě zavařím znovu, jablka jsou snad jediné ovoce, které se letos snad urodí.

Taky náš nový přírůstek, Aloisii, musím pochválit. Její vůně je neuvěřitelná, vanilkovo-citronová. Sehnala jsem ji v OBI, a jak najdete v odkazu, jmen má mnoho. Přesadila jsem ji a schovala na západní okno, protože květiny, které mají u sebe psáno "slunečno", na našem balkonu obyčejně shoří. A líbí se jí to, už je ke sklizni. Zkuste ji také vystopovat, prodlouží vám léto.


2 komentáře:

  1. Tak já hlásím, že na mě už leze podzim. Jakmile po ránu vidím nad údolím mlhu, ožívám a těším se :-) Jinak já v neděli zavařovala cuketový základ - podušené cukety na másle a cibuli, používám pak na polívku nebo na koprovku. A díky za tip na Aloisii.

    OdpovědětVymazat
  2. Střídání teplot je letos opravdu úmorné.
    Doufám, že konečně přijde se zářím babí léto.

    OdpovědětVymazat