středa 5. července 2023

Hulk a meduňka

 Do třetice všeho dobrého, přiblížily se nám další narozeniny. Když jsem se zeptala potomka, jaký by si přál dort, "Hulkovej!" mi bylo jasnou odpovědí. Když jsem se kroutila, že nevím, jestli to zvládnu, padla případná alternativa "Motýlkovej". S mírnou kreativní panikou jsem se nechala uchlácholit faktem, že oslava je naplánovaná až na přespříští víkend. Panika mírně vzrostla, když potomek dorazil ze školky ověšen cetkami a sladkostmi - protože má dneska narozeniny. A protože je dobrým zvykem do školky přinést na oslavu něco na zub a jeho sourozenec měl nedávno také dort, zařadila jsem do nočního programu pečení (tento týden již čtvrté). Popadla jsem, co se doma a na zahradě našlo, a takhle to dopadlo:

Motýl sice vypadá jako moucha s jahodovýma očima, ale srdcovka se povedla, vše je samozřejmě jedlé. Nejlepší ale je, že jsem přitom vymyslela, jak za týden udělám ten "Hulkovej". Jedná se o další postavičku od Marvelu, představit si ji můžete jako Frankensteina na steroidech, zelená pleť a hranatá hlava zůstává. Jasná volba tedy padá na nedávno populární mechový dort, jen z něj vysochat ten obličej...

První pokus jsem provedla s meduňkou, kterou jsem v receptu nahradila špenát. No, nevyšlo to, těsto bylo hnědé (ale moc dobré), tak vzniklo spodní patro dortu. Podruhé se špenátem už to fungovalo. Těsto jsem nadrobila jako krtkův dort do hranaté krabičky, banány, krém a nechat odležet. Vyklápět až před oslavou, jinak zelená oxiduje - ale zase se dort dobře převáží. Obličej jsem naznačila třemi otisky lžící - jako oči a bradu. To dalo dobrý základ pro dodělání zbytku čokoládou...a kusem petržele (ber, co je po ruce, stejně je ten dort ze špenátu, tak co). Dílo mělo úspěch.



Žádné komentáře:

Okomentovat