čtvrtek 15. června 2023

Meloun cukrový

Meloun
 Patálie o dýních už tu posloucháte drahnou dobu, tak byste si řekli, že se poučím a rodině tykví už se raději vyhnu. Ale neudržela jsem se, když jsem na jaře zahlédla v hobbymarketu cukrový meloun z české setby s potutelným nápisem "na balkon", musela jsem ho zkusit. Plody by měl mít akorát do dlaně, pokud se mi z něj podaří 1-2 vymámit, budu v sedmém nebi.

Jedna vzorovaná...
 Zasadila jsem ho do pytle od zeminy, asi do 10l kompostu se slepičinci a přivěsila na vnější stranu balkonu do sítě, ať má po čem šplhat. Slunko na něj paří asi do druhé odpolední. A zatím se mu daří. Jelikož pochází z jižnějších oblastí než dýně, vyžaduje menší zálivku, už má asi půl metru, zelená se a pučí do všech stran. 

A nakonec musím pochválit i ty dýně, které se zatím drží, denně kvetou, i nějaký nový lístek roste. Vykřížila se mi jedna se zelenými listy a jedna se vzorovanými, a zrovna tak pěkně vykvetly, na jedné samec a na druhé samice, doufám, že přilákaly pilnou včelu, já na ně nedosáhnu. Zatím nikam nešplhají, sedí si na truhlíku, 2 na 80 cm, musím je vykrmit žížalím čajem. Toho už jsem naštěstí od stěhování sklidila asi tři litry a minimálně další dva už tam zase budou, tak snad bude dýním chutnat.

...druhá zelená, obě s plodem


Teď jen, aby zahrádka přežila dovolené...

O úrodě budu průběžně informovat.

1 komentář: