pondělí 7. listopadu 2022

Vermikompostér n°13 - žížaly na útěku

 Do vermikompostéru dáváme zbytky z kuchyně, z 90% ty zeleninové. Ve vermikonpostéru je vlhko a obecně úrodno. A tak, když přijde sezona dýní a ještě ke všemu se opravují vrata od garáže, takže je kompost několik dní na světle, může vás potkat překvapení...

...vyklíčené dýně měly dostatečnou sílu, aby zvedly víko. Naštěstí žížaly vědí, že doma je nejlépe a žádný hromadný útěk se nekonal. Bohužel, na dýně zatím není sezona a tak jsem semenáče nemohla využít a zatnula jsem jim tipec.

 A koho zajímá vermikompostí vývoj, tak druhé patro se již zdárně zaběhlo, mušek jsem se zbavila a první patro zatím slehlo na polovinu - takže výtěžnost asi tři hrsti za rok (+3l žížalího čaje). Jestli tenhle kompost nebude mít výživnost jako uran, tak se těch dýní a salátů nedočkáme ani příští rok. Přemýšlím, jestli mám zvětšit žížalí bydlo? Možná na jaře.

2 komentáře:

  1. Jenom aby časem nebylo bydlo žížalí větší než to vaše vlastní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych pak mohla pěstovat hlávky salátu větší než moje hlava, ať si žížaly klidně bydlí třeba v haciendě....

      Vymazat